Flash Note:
Menghadapi tahun 2018 dengan penuh tekad
dan keazaman untuk menjadi lebih baik dan
ebih cemerlang....
Home » , » Teknik Video Bekukan Pergerakkan

Teknik Video Bekukan Pergerakkan

Written By Ex-Editor on Monday, July 18, 2016 | 9:48 PM


Bulan puasa saya ada terbaca satu artikel berkenaan teknik video yang menjadi 'trend' baru iaitu membekukan pergerakan. Pada mulanya saya melihat ingatkan yang buat tu menggunakan gambar 'still' tapi bila lihat terdapat pusingan kipas pada video itu tahulah saya bahawa yang buat ni mesti minta semua yang ada untuk tidak bergerak.

Video yang dihasilkan sangat menarik kerana lebih 25 orang tua muda dan kanak-kanak memberikan kerjasama untuk menghasilkannya. Saya cari video itu nak tunjukkan di sini tapi tak jumpa.
Hari ini sekolah saya mengadakan majlis sambutan aidilfitri dan saya kebetulan membawa kamera Sony RX-100. Sebelum balik saya minta beberapa orang yang hadir untuk 'berlakon'. Memang payah juga nak terangkan apa yang nak dibuat, tapi alhamdulillah ada pelajar yang berikan kerjasama walaupun dia tak tahu apa yang saya nak buat.
 
 
Ini hasil kerja yang dilakukan tak sampai 5 minit dengan beberapa orang pelajar yang ditangkap muat aje. Ada pelajar yang bila saya suruh terus larikan diri tak nak berikan kerjasama...
Kita biarkan mereka..
Terima kasih kepada yang menjayakannya. Bila anda lihat anda boleh buat dengan kawan-kawan apa yang saya tunjukkan.
Share this article :

Post a Comment

Search This Blog

Followers

Subscribe Me

Subscribe via RSS Feed If you enjoyed this article just click here, or subscribe to receive more great content just like it.
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2013. SMKTIZ - All Rights Reserved
Template Oktar Oleh Zulbmohd
Proudly powered by Blogger